Inför ditt besök hos Salong Perfection
_308.jpg)
Att tänka på innan behandlingen:
- Tänk på att tala om för oss när bokningen görs om du är gravid, har någon sjukdom, medicinering eller allergi.
- Bokar du din behandling via webbokningen ansvara du själv för att rätt behandling är inbokad.
- Kom gärna 10 min innan avtalad tid, så att vi kan komma igång med behandlingen.
- Om möjligt, kom ensam till din avtalade tid
- Vid försening från kundens sida förkortas behandlingen med motsvarande tid. Är kunden 10-15 min kan behandlingen behövas bokas om, då vi vill utföra ett så bra jobb som möjligt.
- Vid försening från vår sida förlängs behandlingen med motsvarande tid, om jag inte kontaktat er tidigare samma dag och kommit överens om en ny tid.
- Använder du aktiva ingridienser såsom AHA syror, BHA syror samt Retinol, rekommenderar jag att du slutar använda de 7 - 10 dagar innan du kommer på en ansiktsbehandling.
- Läs ALLTID igenom våra allmänna villkor innan du du slutför din bokning. Detta för att undvika missförstånd.
- Tveka inte att höra av dig till oss.
Under behandlingen:
Försök slappna av och njut och känn inte att du måste kallprata eller bryta tystnaden under behandlingen. Du är här för att koppla av, och jag är här för att ta hand om dig. Tveka dock inte att ställa frågor om behandlingen och säg ifrån om något känns obehagligt.
Bokning/Avbokning
- Bokning sker via 0735-06 06 79 eller via vår webbokning - www.salongperfection.se
- Avbokning sker via 0735-060679 eller med avbokningskoden som kommer med bokningsbekräftelsen.
- Avbokning på behandlingar sker senast 24 tim innan avtalad tid, annars debiteras du för halva behandlingskostnaden. Om du avbokar senare än 24 timmar eller inte dyker upp på utsatt tid debiteras 100 % av behandlingskostnaden.
- Avbokning på gruppbehandlingar sker senast 1 vecka innan, annars debiteras 50 % av beloppet. Avbokning som sker mindre än 1 vecka innan, debiteras fullt.
- Avbokningsregelerna gäller även vid sjukdom och inga undantag görs.
- Som konsument avsäger du dig rätten till 14 ångerrätt enligt Distansköplagen när du bokar din tid via vår webbokning.
- Om du är under 18 år erhåller vi föskottsbetalning till swish nummer 123 225 52 71 ifrån målsman. Om inte, annuleras bokningen 3 timmar efter bokningstillfället. Kvitto lämnas vid behandlingstillfället om inget annat önskas.
- Har du bokat din tid via BokaDirekt, är du ansvarig för att rätt behandling bokats in, samt att du tagit reda på all info du behöver inför ditt besök. All info finner du på vår hemsida www.salongperfection.se. För vidare frågor och funderingar är du välkommen att ringa oss på 0735-060679, alternativt boka in en konsultation.
- Presentkortsnummer och ev rabattkod ska uppges vid bokning.
Kampanjer
Villkor gällande kampanjer:
- Du är bunden till våra kampanjer vilket gör att de är ombokningsbara – EJ avbokningsbara. Behandlingen ska nyttjas den månaden som kampanjen gäller. Om inte debiteras Ni för uteblivet besök, vilket är 100 % av behandlingen
- Kan EJ betalas via KLARNA eller med presentkort
- Rabatten dras av efter behandlingen vid betalningstillfället. Summan dras EJ bort per automatik när ni uppger koden.
- Rabattkoden måste uppges vid bokningstillfället – ingen kod = ingen rabatt
- Kampanjer kan ej kombineras med varandra (gäller främst våra kurer då de redan är rabatterade)
- Vid köp av kurer när vi har kampanjer räknas ordinariepris - gånger antalet behandlingar – och så dras rabatten bort ifrån den summan. EXEMPEL – Dermapenkur Ansikte 45 min – 2395 x 3 = 7185 kr. Rabatten dras sedan bort ifrån 7185 kr och inte summan som står på hemsidan och BokaDirekt, då kurerna redan är rabbaterade med 15 %.
Presentkort
Våra presentkort är giltliga i 1 år. Om ni önskar förlänga era presentkort görs detta innan presentkortet går ut och i samråd med oss. Vi tar Ej emot utgångna presentkort.
OBS!! Presentkort som är köpta på Salong Perfection Skin gäller EJ hos Home Of Botox
Reklamation av tjänst
Om du anser att vi utfört en behandling fel eller att du inte är nöjd, var vänlig och kontakta oss senast 2 dagar efter behandlingstiden. Vi vill även att du skickar bild, där det tydligt syns vad du är missnöjd med. Detta för att vi ska kunna förberada oss på hur vi ska åtgärda felet på bästa möjliga sätt. Har det gått längre än 1 vecka efter behandlingstillfället gör vi inte om behandlingen kostnadsfritt.
Reklamation av vara
Om du köpt något som är felaktigt eller skadat ska du klaga eller reklamera till säljaren. När du gör en reklamation betyder det att du meddelar säljaren att du inte är nöjd och varför.
Du måste reklamera varan "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett inom skälig tid. Ibland kan skälig tid vara längre än två månader till exempel om du varit sjuk eller bortrest.
Ursprungligt fel på varan
Om du upptäcker ett fel på varan under de första sex månaderna efter köpet har du ett bättre konsumentskydd. Om felet är ursprungligt, det vill säga fanns där från början har du rätt att få varan reparerad eller utbytt. Om säljaren inte håller med dig om hur felet uppstått är det han eller hon som måste bevisa att felet inte är ursprungligt under den här tiden.
När det har gått mer än sex månader efter köpet är det i stället du som köpare som måste bevisa att felet är ursprungligt.
Du har rätt att reklamera en vara i tre år efter att du tagit emot den. Det står i konsumentköplagen. Varan kan ha en garanti som är kortare än tre år, men det förkortar inte reklamationstiden. Reklamera alltid så snart som möjligt för att vara säker på att inte gå miste om dina rättigheter.
Steffanie Wiberg driver Salong Perfection och utför alla behandlingar utom injektionsbehandlingar, prophilo, botox samt micobotox. Dessa behandlingar utförs av specialist ssk India Peci som driver Home Of Botox.